TIVOLI JO11-1

Door Dion Bell

Budel JO11-4 - Tivoli JO11-1 3-6

09-02-2019

Vandaag de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie uit naar Budel. Het bleek een nieuw elftal te zijn wat van de jo10 eerste klasse kwam met zeer goede voetbalkwaliteiten , dit was vanaf het begin goed te zien er werd goed overgespeeld en we kwamen goed weg in het begin. We kregen wat meer vat op de wedstrijd maar dat kwam niet echt door het goede spel maar meer doordat wij fysiek wat sterker waren wat resulteerde in een 0-1 voorsprong door een afstandsschot van Milan. We drukte door en uit een corner getrapt door Pim werd het 0-2 door een intikker van Milan. Pim besloot daarna zelf maar eens te schieten en dat was 0-3. Na de rust hadden wij de wind tegen wat zeer goed te merken was want de tegenstander was wat meer op onze helft te vinden en scoorde ook de 1-3. Meteen daarna was het Milan weer op aangeven van Pim met een mooie steekpass die de marge weer drie maakte en Pim met een boogbal 1-5. We kregen hierna nog verschillende kansen maar deze werden niet verzilverd. Budel bleef voetballen en scoorde zowaar nog twee x waardoor het ineens 3-5 was. Toch was het slotakkoord aan ons want Milan scoorde het laatste doelpunt van de wedstrijd in de laatste minuut en dus wonnen we met 3-6. Al met al een verdiende overwinning maar ik denk het wel beter kan en moet.